Cand.polit, statsvitenskap
Fagopplæring, læring i arbeidslivet, skolepolitikk
Forskningstema: Fag- og yrkesopplæring | Livslang læring | Gjennomføring og frafall | Skoleutvikling og elevenes læringBernt Bratsberg, Torgeir Nyen & Oddbjørn Raaum
Economic returns to adult vocational qualifications Journal of Education and WorkBernt Bratsberg, Torgeir Nyen & Oddbjørn Raaum
Adult Vocational Qualifications Reduce the Social Gradient in Education Social InclusionTorgeir Nyen & Anna Hagen Tønder
Capacity for reform: the changing roles of apprenticeship in three Nordic countries TransferTorgeir Nyen og Anna Hagen Tønder
Development of vocational skills through integration of practical training periods in school based vocational education in NorwayBernt Bratsberg, Torgeir Nyen og Oddbjørn Raaum
Fagbrev i voksen alderTove Mogstad Aspøy and Torgeir Nyen
Short-Term Benefits, Long-Term Harm?Torgeir Nyen og Anna Hagen Tønder
Cooperation and Reform in Vocational Education and TrainingTorgeir Nyen, Anna Skålholt og Anna Hagen Tøner
Vocational Education and School to Work Transitions in NorwayTorgeir Nyen og Anna Hagen Tønder
Prosjekt til fordypning - et taktskifte i fagopplæringenAnna Hagen og Torgeir Nyen
Kompetanseutvikling for lærereTorgeir Nyen og Sveinung Skule
Livslang læring i norsk arbeidslivS. Skule, M. Stuart og T. Nyen
Training and development in Norway International Journal of Training and DevelopmentJ. E. Lane og T. Nyen
On the Relevance of Neo-Institutionalism to the Public SectorJ. E. Lane og T. Nyen
Towards an Economic Organization Theory of the State Statsvetenskapelig TidskriftTorgeir Nyen og Anna Hagen Tønder
Vocational Education and Training in Norway: Growth in ApprenticeshipsAnna Hagen Tønder and Torgeir Nyen
Local Drivers for Improvement CapacityTorgeir Nyen og Anna Hagen Tønder
Yrkesfagene under pressBlossing, Ulf, Söderström, Åsa
Utvikling av skolerBlossing, Ulf, Söderström, Åsa
Att kartlägga och förbättra skolorYngve Frøyen, Torgeir Nyen og Tone Horne Sollien
Kartlegging av strategi for kompetanseutvikling i barnehagesektorenTorgeir Nyen
Hvis jobben krever det