School as arena for social development and learning
Research topic
These initiatives reflect a desire to adapt the school to meet the needs and expectations of society, and they can have a significant impact on students, teachers, and the education system as a whole.
At Fafo, we have extensive experience in researching both the implementation of different types of school initiatives and, more broadly, how the social environment in schools influences learning, well-being, social participation, and the development of attitudes among students.
In this context, we are particularly interested in highlighting the teacher’s role as a professional and examining how teachers work in different school settings and with controversial topics.
Fafo publications
Articles and book chapters
Other publications
Completed projects
Formålet med prosjektet er å samle systematisk kunnskap om hvordan ulike måter å håndtere utbruddet av koronaviruset og stengningen av skoler har påvirket elevenes motivasjon, læring og muligheter for å gjennomføre videregående opplæring.
I dag er det stor variasjon i hvilke opplæringstilbud som møter elever med kort botid i Norge. Den forskningen som er gjort så langt, er ikke tydelig om hvilke tilbud som virker best.
I dette prosjektet skal Fafo evaluere Utdanningsdirektoratet kompetansepakke Inkluderende barnehage- og skolemiljø, der hensikten er å skape trygge og gode læringsmiljøer for barn og unge.